Privacy statement iSense
Wie zijn we?
iSense ICT Professionals en haar gelieerde entiteiten zijn gevestigd te Gouda, aan het Zuidelijk Halfrond 11. Wij zijn verantwoordelijk voor het verwerken van jouw gegevens.
Wat mag je van ons verwachten?
Wij vinden jouw privacy belangrijk. Wij hechten dan ook grote waarde aan het zorgvuldig en veilig omgaan met gegevens van onze kandidaten, opdrachtgevers, werknemers, leveranciers en bezoekers van onze website. Dit doen wij in overeenstemming met de privacy wet- en regelgeving, waaronder de Algemene Verordening Gegevensbescherming.
Wij verkopen jouw gegevens nooit aan derden. Wel maken wij gebruik van de dienstverlening van andere partijen die namens ons gegevens verwerken. Wij sluiten verwerkersovereenkomsten af met deze partijen zodat ook zij zorgvuldig omgaan met jouw persoonsgegevens. Wij blijven immers verantwoordelijk voor bescherming van jouw gegevens.
Daarnaast delen wij gegevens met andere partijen waar wij dat vanuit wet- en regelgeving of op basis van een contractuele bepaling verplicht zijn. Bijvoorbeeld met de belastingdienst of een andere overheidsinstantie. Ook kan het noodzakelijk zijn om jouw gegevens te delen met andere partijen als onderdeel van onze dienstverlening. Bijvoorbeeld wanneer wij jou voorstellen bij een opdrachtgever.
Indien wij persoonsgegevens doorgeven aan organisaties in landen buiten de Europese Economische Ruimte, zoals onze Amerikaanse moedermaatschappij en ManpowerGroup-organisaties, dan zorgen wij voor passende waarborg voor de bescherming van jouw gegevens. Informatie over deze passende waarborgen kan je via de contactgegevens onderaan dit privacy statement vinden.
Wij bewaren jouw gegevens niet langer dan strikt noodzakelijk voor het doel waar de gegevens voor verkregen zijn.
Wanneer verwerken we jouw persoonsgegevens?
Wij verwerken jouw gegevens vanaf het moment dat je:
- één van onze websites bezoekt;
- je aanmeldt voor een Summit of een Webinar;
- jouw gegevens invult op onze website;
- als student bij ons op kantoor komt;
- gebruik maakt van onze dienstverlening.
Het kan gebeuren dat wij gegevens over jou verwerken die wij niet direct van jou verkregen hebben. Ook dan verwerken wij deze gegevens enkel voor een vooraf vastgesteld doel en zullen wij de gegevens dus niet gebruiken voor een ander doel dan dat.
Wat doen we met jouw gegevens?
Dat hangt ervan af hoe wij jou kennen. Als je onze website bezoekt, dan verwerken wij andere gegevens dan wanneer je bij ons werkzaam bent. In onderstaand overzicht hebben wij hier rekening mee gehouden. Het kan dus zo zijn dat meerdere categorieën op jou van toepassing zijn. Daarnaast informeren wij je ook hoe wij met jouw gegevens omgaan in specifieke situaties, bijvoorbeeld wanneer je een event bezoekt.
Voor bepaalde verwerkingen vragen wij vooraf jouw toestemming. Mocht je geen toestemming geven en/of bezwaar maken tegen deze verwerking, dan kan dit gevolgen hebben voor de dienstverlening die wij aan jou leveren.
Ik bezoek de website
Als bezoeker van onze website kennen wij jou niet bij naam, maar verwerken wij wel persoonsgegevens. Bijvoorbeeld wanneer je ons een vraag stelt via een formulier, maar ook je IP-adres behandelen wij als persoonsgegeven.
- Om jou een nog betere gebruikerservaring te geven en om ons aanbod beter op jou af te stemmen, gebruiken wij jouw persoonsgegevens als jij daar toestemming voor geeft. Dit doen wij door middel van cookies en soortgelijke technologie. Meer hierover in ons cookie-beleid. Wij bewaren deze gegevens 6 maanden.
- Om onze IT-systemen te laten werken en te beschermen, verwerken wij onder andere het IP-adres en gebruikersgegevens. Deze gegevens bewaren wij 6 maanden.
- Als je contact opneemt met ons, bijvoorbeeld via e-mail, social media of telefoon, kunnen wij je contactgegevens vragen. Dit doen wij om jouw vraag of klacht af te handelen en om je eventueel later te benaderen met aanvullende informatie. Jouw gegevens zijn alleen toegankelijk voor degenen binnen de organisatie die zich bezighouden met de afhandeling van jouw vraag of klacht. Wij bewaren deze gegevens 1 maand.
- Wij gebruiken diverse ICT-middelen, zoals e-mail, om onderling en met jou te communiceren. Hiervan houden wij een geschiedenis bij voor zolang dit relevant is voor opvolging, verantwoording en beveiliging.
- Wij maken gebruik van marketing automatisatie, waarbij gepersonaliseerde advertenties aan je getoond kunnen worden, omdat wij jouw gegevens hebben verzameld via onze website, omdat je bijvoorbeeld een contactformulier hebt ingevuld. Hiervoor vragen wij altijd jouw toestemming en je kan je op elk moment uitschrijven.
Ik ben een contactpersoon van een opdrachtgever, leverancier of andere relatie
Communicatie
- Ten behoeve van zakelijke communicatie slaan wij jouw contactgegevens
(e-mailadres, telefoonnummer), jouw functie, de gesprekshistorie en de organisatie waar jij voor werkt op. Wij bewaren jouw persoonsgegevens tot 2 jaar na ons laatste contact. - Om onze dienstverlening goed af te stemmen op jouw behoeften, leggen wij in onze administratie persoonsgegevens van jou vast in combinatie met de mogelijke kansen die wij zien tot samenwerken. Wij bewaren deze gegevens 2 jaar.
- Wij gebruiken diverse ICT-middelen, zoals e-mail, om onderling en met jou te communiceren. Hiervan houden wij een geschiedenis bij voor zolang dit relevant is voor opvolging, verantwoording en beveiliging. Wij bewaren deze gegevens 2 jaar.
- Als je een vraag stelt of een verzoek of klacht indient of wanneer je telefonisch, per e-mail, via sociale media of per post contact opneemt met ons, kunnen wij jouw contactgegevens vragen voor het afhandelen van jouw vraag of klacht en om je eventueel later te benaderen met aanvullende informatie. Wij gebruiken deze persoonsgegevens alleen voor dit doel en jouw persoonsgegevens zijn alleen toegankelijk voor degenen binnen de organisatie die zich bezighouden met de afhandeling van jouw vraag of klacht. Wij bewaren deze gegevens 1 maand.
Marketing
- Je kunt je aanmelden voor onze verschillende nieuwsbrieven. Zo blijf je op de hoogte van onze vacatures, acties en nieuws. Wij hebben algemene en gepersonaliseerde nieuwsbrieven. Wij bewaren jouw persoonsgegevens tot wanneer jij aangeeft jouw toestemming in te trekken.
- Voor managementdoeleinden waaronder rapportages, het verzorgen van interne controles, bedrijfsveiligheid en het uitoefenen van audits en accountantscontrole verwerken wij de relevante gegevens van opdrachtgever, eigen medewerker en IT-professional. Wij bewaren deze gegevens 2 jaar.
- Om onze dienstverlening te verbeteren voeren wij (klant)tevredenheidsonderzoeken uit. Deze zijn anoniem, behalve waar je aangeeft beschikbaar te zijn voor aanvullende vragen. Wij bewaren deze gegevens 2 jaar.
- In het kader van ons loyaliteitsprogramma verwerken wij persoonsgegevens. Het doel van deze verwerking is om relaties mee te nemen in ons loyaliteitssysteem. Wij bewaren jouw persoonsgegevens tot wanneer jij aangeeft jouw toestemming in te trekken.
- Om jou een nog betere gebruikerservaring te bieden en om ons aanbod beter op jou af te stemmen, gebruiken wij jouw persoonsgegevens als jij daar toestemming voor geeft. Dit doen wij door middel van cookies en soortgelijke technologie. Meer hierover in ons cookie-beleid. Wij bewaren deze gegevens 6 maanden.
Financieel
- Om te kunnen factureren voor de geleverde diensten verwerken wij relevante gegevens ter verantwoording van de factuur. Wij bewaren deze gegevens 7 jaar.
- Voor onze salaris- en financiële administratie en de controle en goedkeuring van facturen leggen wij persoonsgegevens vast. Wij bewaren deze gegevens 7 jaar.
- Voor juridische doeleinden gebruiken wij soms en in beperkte mate persoonsgegevens. Wij bewaren deze gegevens 6 maanden.
Veiligheid
- Wij zijn medeverantwoordelijk voor de veiligheid van jou, van onszelf en van al onze relaties. Wij beveiligen ter bescherming van onze werknemers, klanten en eigendommen onze gebouwen met camera's. Deze camera's zijn duidelijk zichtbaar geplaatst en bij betreding van één van onze gebouwen word je op de aanwezigheid van cameratoezicht geattendeerd. Wij bewaren deze gegevens 4 weken.
Ik zoek werk als detavast kandidaat
Ga je daadwerkelijk aan de slag, dan ontvang je bij jouw contract een aanvullend privacy statement. Wij verwerken jouw persoonsgegevens onder andere om jouw salaris uit te kunnen betalen en om aan wettelijke verplichtingen te voldoen.
Administratie
- Wij gebruiken jouw persoonsgegevens om een werkvergunning voor je aan te vragen zodat jij in Nederland aan het werk kan. Wij delen daarom jouw persoonsgegevens met overheidsinstanties. Wij hanteren een wettelijke bewaartermijn van 2 jaar na einde van jouw dienstverband.
- Als je een leaseauto gebruikt dan slaan wij jouw gegevens op om het wagenpark te beheren en de kosten juist door te belasten. Deze gegevens delen wij met de leasemaatschappij. Ook ontvang je een tankpas. Wij slaan jouw gegevens op tot 7 jaar na einde contract.
- Omdat je voor ons werkt slaan wij jouw persoonsgegevens op. Dit doen wij om contractuele afspraken na te komen. Als wij dit wettelijk verplicht zijn delen wij deze gegevens met overheidsinstanties. Wij hanteren een wettelijke bewaartermijn van 7 jaar na einde van jouw dienstverband.
- Om onze facturen te kunnen verantwoorden naar onze klanten en om te voldoen aan contractuele verplichtingen houden wij een urenadministratie bij. Wij gebruiken daarbij jouw persoonsgegevens. Wij hanteren een wettelijke bewaartermijn van 7 jaar.
- Als je jezelf ziek meldt geven wij jouw persoonsgegevens door aan onze Arbodienst. Wij hanteren daarbij een wettelijke bewaartermijn van 7 jaar na einde van jouw dienstverband.
- Omdat je voor ons werkt zijn wij contractueel verplicht om jouw persoonsgegevens te delen met onze pensioenuitvoerder. Wij hanteren daarbij een wettelijke bewaartermijn van 7 jaar na einde van jouw dienstverband.
- Omdat je voor ons werkt zijn wij contractueel verplicht jouw persoonsgegevens te delen met onze verzekeringsmaatschappij. Wij hanteren daarbij een wettelijke bewaartermijn van 7 jaar na einde van jouw dienstverband.
- Als je een zakelijke laptop en/of mobiele telefoon gebruikt, slaan wij jouw persoonsgegevens op. Wij slaan deze persoonsgegevens op tot 7 jaar na einde contract.
- Als je een aanvraag voor een perspectiefverklaring doet voor het verstrekken van een werkgeversverklaring voor het aangaan van een hypotheek verwerken wij persoonsgevens op jouw verzoek. Wij worden hierop gecontroleerd door externe partijen. Wij hanteren daarbij een wettelijke bewaartermijn van 7 jaar na einde van jouw dienstverband.
- Als het voor de opdracht noodzakelijk is om (officiële) documenten in het bezit te hebben, zoals een Verklaring omtrent Gedrag (VOG), dan ondersteunen wij in het administratieve proces. Wij hanteren hiervoor een bewaartermijn van 5 jaar.
Financieel
- Wij gebruiken jouw persoonsgegevens om subsidies, premiekortingen e.d. aan te vragen en te verantwoorden. Voor dit doel delen wij jouw persoonsgegevens met subsidieverstrekkers en eventueel derde partijen die ons helpen de subsidie voor jouw inzet te regelen. De bewaartermijn hiervoor is 5 jaar. Eventueel bijzondere persoonsgegevens noodzakelijk voor de aanvraag verwerken wij enkel met jouw toestemming.
- Als je volgens jouw contract in aanmerking komt voor een bonusregeling, verwerken wij voor het afhandelen van de uitbetaling jouw persoonsgegevens. Wij hanteren een wettelijke bewaartermijn van 7 jaar na einde van het dienstverband.
- Om jou te kunnen uitbetalen verwerken wij jouw contact- en bankgegevens. Wij hanteren daarbij een wettelijke bewaartermijn van 7 jaar.
- Voor het afhandelen van zakelijke declaraties hebben wij jouw contact- en bankgegevens nodig. Wij gebruiken deze om aan onze contractuele verplichtingen te voldoen. Wij hanteren een wettelijke bewaartermijn van 7 jaar na einde van jouw dienstverband.
- Als je een (verkeers-)boete niet tijdig (zelf) betaalt, dan ontvangen wij deze via de leasemaatschappij en verrekenen wij dit met jouw salaris. Wij bewaren jouwgegevens 7 jaar.
- Om jouw salaris uit te betalen, verwerken wij jouwbankgegevens. Deze gegevens slaan wij 7 jaar op vanwege wettelijke verplichtingen.
- Bij een loonbeslag zijn wij op grond van wet- en regelgeving verplicht om jouw persoonsgegevens te delen met deurwaarders en schuldeisers. Wij bewaren gegevens over het loonbeslag tot opheffing loonbeslag. Wij bewaren jouw gegevens 7 jaar.
Communicatie
- Als je een vraag stelt of een verzoek of klacht indient, kunnen wij jouw contactgegevens vragen voor het afhandelen van jouw vraag of klacht en om je eventueel later te benaderen met aanvullende informatie. Dit is ook het geval wanneer telefonisch, per e-mail, via sociale media of per post je contact met ons opneemt. Wij gebruiken deze persoonsgegevens alleen voor dit doel en jouw persoonsgegevens zijn alleen toegankelijk voor degenen binnen de organisatie die zich bezighouden met de afhandeling van jouw vraag of klacht. Wij bewaren jouw gegevens 1 maand.
- Wij gebruiken diverse ICT-middelen, zoals e-mail, om onderling en met jou te communiceren. Hiervan houden wij een geschiedenis bij voor zolang dit relevant is voor opvolging, verantwoording en beveiliging. Wij bewaren jouw gegevens 2 jaar.
- Voor juridische doeleinden gebruiken wij soms en in beperkte mate persoonsgegevens. Wij bewaren jouw gegevens 6 maanden.
Marketing
- Je kunt je aanmelden voor onze verschillende nieuwsbrieven. Zo blijf je op de hoogte van onze vacatures, acties en nieuws. Wij hebben algemene en gepersonaliseerde nieuwsbrieven. Wij bewaren jouw persoonsgegevens tot wanneer jij aangeeft jouw toestemming in te trekken.
Voor managementdoeleinden waaronder rapportages, het verzorgen van interne controles, bedrijfsveiligheid en het uitoefenen van audits en accountantscontrole verwerken wij de relevante gegevens van opdrachtgever, eigen medewerker en IT-professionals. Wij bewaren jouw gegevens 2 jaar. - Met behulp van analyses en rapportages verbeteren wij continue onze dienstverlening. Wij rapporteren hier ook over naar klanten en opdrachtgevers. Wij proberen het gebruik van persoonsgegevens te vermijden. Indien wij toch gebruik moeten maken van persoonsgegevens dan zorgen wij ervoor dat wij zo min mogelijk gegevens gebruiken. Waar mogelijk anonimiseren en aggregeren wij de gegevens, zodat je niet herkend kunt worden. Wij bewaren jouw gegevens 2 jaar.
- In het kader van het Loyaliteitsprogramma verwerken wij persoonsgegevens. Het doel van deze verwerking is om IT-professionals mee te nemen in ons loyaliteitssysteem. Wij bewaren jouw persoonsgegevens tot wanneer jij aangeeft jouw toestemming in te trekken.
- Om jou een nog betere gebruikerservaring te bieden en om ons aanbod beter op jou af te stemmen, gebruiken wij jouw persoonsgegevens als jij daar toestemming voor geeft. Dit doen wij door middel van cookies en soortgelijke technologie. Meer hierover in ons cookie-beleid. Wij bewaren jouw gegevens 6 maanden.
Veiligheid
- Wij zijn medeverantwoordelijk voor de veiligheid van jou, ons en al onze klanten. Wij beveiligen ter bescherming van onze werknemers, klanten en eigendommen onze gebouwen met camera's. Deze camera's zijn duidelijk zichtbaar geplaatst en bij betreding van één van onze gebouwen word je op de aanwezigheid van cameratoezicht geattendeerd. Wij bewaren jouw gegevens 4 weken.
Ik werk als detavast kandidaat
Ga je daadwerkelijk aan de slag, dan ontvang je bij jouw contract een aanvullend privacy statement. Wij verwerken jouw persoonsgegevens onder andere om jouw salaris uit te kunnen betalen en om aan wettelijke verplichtingen te voldoen.
Administratie
- Wij gebruiken jouw persoonsgegevens om een werkvergunning voor je aan te vragen zodat jij in Nederland aan het werk kan. Wij delen daarom jouw persoonsgegevens met overheidsinstanties. Wij hanteren een wettelijke bewaartermijn van 2 jaar na einde van jouw dienstverband.
- Als je een leaseauto gebruikt dan slaan wij jouw gegevens op om het wagenpark te beheren en de kosten juist door te belasten. Deze gegevens delen wij met de leasemaatschappij. Ook ontvang je een tankpas. Wij slaan jouw gegevens op tot 7 jaar na einde contract.
- Omdat je voor ons werkt slaan wij jouw persoonsgegevens op. Dit doen wij om contractuele afspraken na te komen. Als wij dit wettelijk verplicht zijn delen wij deze gegevens met overheidsinstanties. Wij hanteren een wettelijke bewaartermijn van 7 jaar na einde van jouw dienstverband.
- Om onze facturen te kunnen verantwoorden naar onze klanten en om te voldoen aan contractuele verplichtingen houden wij een urenadministratie bij. Wij gebruiken daarbij jouw persoonsgegevens. Wij hanteren een wettelijke bewaartermijn van 7 jaar.
- Als je jezelf ziek meldt geven wij jouw persoonsgegevens door aan onze Arbodienst. Wij hanteren daarbij een wettelijke bewaartermijn van 7 jaar na einde van jouw dienstverband.
- Omdat je voor ons werkt zijn wij contractueel verplicht om jouw persoonsgegevens te delen met onze pensioenuitvoerder. Wij hanteren daarbij een wettelijke bewaartermijn van 7 jaar na einde van jouw dienstverband.
- Omdat je voor ons werkt zijn wij contractueel verplicht jouw persoonsgegevens te delen met onze verzekeringsmaatschappij. Wij hanteren daarbij een wettelijke bewaartermijn van 7 jaar na einde van jouw dienstverband.
- Als je een zakelijke laptop en/of mobiele telefoon gebruikt, slaan wij jouw persoonsgegevens op. Wij slaan deze persoonsgegevens op tot 7 jaar na einde contract.
- Als je een aanvraag voor een perspectiefverklaring doet voor het verstrekken van een werkgeversverklaring voor het aangaan van een hypotheek verwerken wij persoonsgevens op jouw verzoek. Wij worden hierop gecontroleerd door externe partijen. Wij hanteren daarbij een wettelijke bewaartermijn van 7 jaar na einde van jouw dienstverband.
- Als het voor de opdracht noodzakelijk is om (officiële) documenten in het bezit te hebben, zoals een Verklaring omtrent Gedrag (VOG), dan ondersteunen wij in het administratieve proces. Wij hanteren hiervoor een bewaartermijn van 5 jaar.
Financieel
- Wij gebruiken jouw persoonsgegevens om subsidies, premiekortingen e.d. aan te vragen en te verantwoorden. Voor dit doel delen wij jouw persoonsgegevens met subsidieverstrekkers en eventueel derde partijen die ons helpen de subsidie voor jouw inzet te regelen. De bewaartermijn hiervoor is 5 jaar. Eventueel bijzondere persoonsgegevens noodzakelijk voor de aanvraag verwerken wij enkel met jouw toestemming.
- Als je volgens jouw contract in aanmerking komt voor een bonusregeling, verwerken wij voor het afhandelen van de uitbetaling jouw persoonsgegevens. Wij hanteren een wettelijke bewaartermijn van 7 jaar na einde van het dienstverband.
- Om jou te kunnen uitbetalen verwerken wij jouw contact- en bankgegevens. Wij hanteren daarbij een wettelijke bewaartermijn van 7 jaar.
- Voor het afhandelen van zakelijke declaraties hebben wij jouw contact- en bankgegevens nodig. Wij gebruiken deze om aan onze contractuele verplichtingen te voldoen. Wij hanteren een wettelijke bewaartermijn van 7 jaar na einde van jouw dienstverband.
- Als je een (verkeers-)boete niet tijdig (zelf) betaalt, dan ontvangen wij deze via de leasemaatschappij en verrekenen wij dit met jouw salaris. Wij bewaren jouwgegevens 7 jaar.
- Om jouw salaris uit te betalen, verwerken wij jouwbankgegevens. Deze gegevens slaan wij 7 jaar op vanwege wettelijke verplichtingen.
- Bij een loonbeslag zijn wij op grond van wet- en regelgeving verplicht om jouw persoonsgegevens te delen met deurwaarders en schuldeisers. Wij bewaren gegevens over het loonbeslag tot opheffing loonbeslag. Wij bewaren jouw gegevens 7 jaar.
Communicatie
- Als je een vraag stelt of een verzoek of klacht indient, kunnen wij jouw contactgegevens vragen voor het afhandelen van jouw vraag of klacht en om je eventueel later te benaderen met aanvullende informatie. Dit is ook het geval wanneer telefonisch, per e-mail, via sociale media of per post je contact met ons opneemt. Wij gebruiken deze persoonsgegevens alleen voor dit doel en jouw persoonsgegevens zijn alleen toegankelijk voor degenen binnen de organisatie die zich bezighouden met de afhandeling van jouw vraag of klacht. Wij bewaren jouw gegevens 1 maand.
- Wij gebruiken diverse ICT-middelen, zoals e-mail, om onderling en met jou te communiceren. Hiervan houden wij een geschiedenis bij voor zolang dit relevant is voor opvolging, verantwoording en beveiliging. Wij bewaren jouw gegevens 2 jaar.
- Voor juridische doeleinden gebruiken wij soms en in beperkte mate persoonsgegevens. Wij bewaren jouw gegevens 6 maanden.
Marketing
- Je kunt je aanmelden voor onze verschillende nieuwsbrieven. Zo blijf je op de hoogte van onze vacatures, acties en nieuws. Wij hebben algemene en gepersonaliseerde nieuwsbrieven. Wij bewaren jouw persoonsgegevens tot wanneer jij aangeeft jouw toestemming in te trekken.
Voor managementdoeleinden waaronder rapportages, het verzorgen van interne controles, bedrijfsveiligheid en het uitoefenen van audits en accountantscontrole verwerken wij de relevante gegevens van opdrachtgever, eigen medewerker en IT-professionals. Wij bewaren jouw gegevens 2 jaar. - Met behulp van analyses en rapportages verbeteren wij continue onze dienstverlening. Wij rapporteren hier ook over naar klanten en opdrachtgevers. Wij proberen het gebruik van persoonsgegevens te vermijden. Indien wij toch gebruik moeten maken van persoonsgegevens dan zorgen wij ervoor dat wij zo min mogelijk gegevens gebruiken. Waar mogelijk anonimiseren en aggregeren wij de gegevens, zodat je niet herkend kunt worden. Wij bewaren jouw gegevens 2 jaar.
- In het kader van het Loyaliteitsprogramma verwerken wij persoonsgegevens. Het doel van deze verwerking is om IT-professionals mee te nemen in ons loyaliteitssysteem. Wij bewaren jouw persoonsgegevens tot wanneer jij aangeeft jouw toestemming in te trekken.
- Om jou een nog betere gebruikerservaring te bieden en om ons aanbod beter op jou af te stemmen, gebruiken wij jouw persoonsgegevens als jij daar toestemming voor geeft. Dit doen wij door middel van cookies en soortgelijke technologie. Meer hierover in ons cookie-beleid. Wij bewaren jouw gegevens 6 maanden.
Veiligheid
- Wij zijn medeverantwoordelijk voor de veiligheid van jou, ons en al onze klanten. Wij beveiligen ter bescherming van onze werknemers, klanten en eigendommen onze gebouwen met camera's. Deze camera's zijn duidelijk zichtbaar geplaatst en bij betreding van één van onze gebouwen word je op de aanwezigheid van cameratoezicht geattendeerd. Wij bewaren jouw gegevens 4 weken.
Ik word begeleid in mijn loopbaan
In het kader van loopbaanbegeleiding en selectie helpen wij doormiddel van assessments en persoonlijke begeleiding.
- Voor het bevorderen van jouw persoonlijke ontwikkeling en inzetbaarheid, met behulp van training, opleiding en assessments, maken wij gebruik van de door jou aangeleverde persoonsgegevens. Wij bewaren jouw gegevens gedurende het bemiddelingstraject en de detavastperiode.
- In het kader van evaluatiegesprekken verwerken wij persoonsgegevens. De verwerking is gebaseerd op de noodzakelijkheid voor de uitvoering van de overeenkomst die wij met betrokkenen sluiten. Wij bewaren jouw gegevens gedurende het bemiddelingstraject en de detavastperiode.
- delingstraject en de detavastperiode.
Ik zoek werk als ZZP'er
Zodra je jouw gegevens achterlaat op onze website, of via een andere weg onze hulp inschakelt bij het vinden van een baan voor een verwerken wij de volgende gegevens:
Werving
- Wanneer je solliciteert op een functie creëren wij een profiel voor jou. In dit profiel worden alle relevante gegevens voor jouw sollicitatie opgeslagen. Op basis van jouw kennis en vaardigheden zullen wij een profiel samenstellen waarmee wij jouw sollicitatie kunnen beoordelen. Deze gegevens bewaren wij nog maximaal 4 weken zonder jouw toestemming en maximaal 1 jaar met jouw toestemming, om voor jou op zoek te gaan naar andere of gelijksoortige passende vacatures.
- Om een werknemers- of personeels-/bemiddelingsrelatie met je aan te gaan en te onderhouden en hiervoor de relevante administratie uit te voeren verzamelen wij persoonsgegevens. Wij bewaren jouw gegevens 2 jaar.
- Om je goed te kunnen ondersteunen bewaren wij persoonsgegevens zoals cv’s en gespreksverslagen. Deze gegevens worden niet gedeeld met jouw huidige of toekomstige opdrachtgever, zonder jouw toestemming. Wij bewaren jouw gegevens 1 jaar.
- Jouw persoonsgegevens worden gebruikt om jouw geschiktheid en beschikbaarheid te kunnen beoordelen in verband met bemiddeling naar tijdelijk werk, dan wel een opdracht. Hierbij maken wij gebruik van de gegevens die je met ons gedeeld hebt, eventuele testresultaten en referentiechecks. Wij bewaren jouw gegevens maximaal 1 jaar.
- Zodra je aan de slag gaat delen wij informatie over jou met de opdrachtgever, bijvoorbeeld om te zorgen dat er een toegangspas kan worden aangemaakt of de juiste maat werkkleding voor je klaarligt. Per opdrachtgever kan dit verschillen. Wij bewaren jouw gegevens 3 maanden.
Communicatie
- Als je een vraag stelt of een verzoek of klacht indient, kunnen wij jouw contactgegevens vragen voor het afhandelen van jouw vraag of klacht en om je eventueel later te benaderen met aanvullende informatie. Dit is ook het geval wanneer telefonisch, per e-mail, via sociale media of per post je contact met ons opneemt. Wij gebruiken deze persoonsgegevens alleen voor dit doel en jouw persoonsgegevens zijn alleen toegankelijk voor degenen binnen de organisatie die zich bezighouden met de afhandeling van jouw vraag of klacht. Wij bewaren jouw gegevens 1 maand.
- Wij gebruiken diverse ICT-middelen, zoals e-mail, om onderling en met jou te communiceren. Hiervan houden wij een geschiedenis bij voor zolang dit relevant is voor opvolging, verantwoording en beveiliging. Wij bewaren jouw gegevens 2 jaar.
- Voor juridische doeleinden gebruiken wij soms en in beperkte mate persoonsgegevens. Wij bewaren jouw gegevens 6 maanden.
Marketing
- Je kunt je aanmelden voor onze verschillende nieuwsbrieven. Zo blijf je op de hoogte van onze vacatures, acties en nieuws. Wij hebben algemene en gepersonaliseerde nieuwsbrieven. Wij bewaren jouw persoonsgegevens tot wanneer jij aangeeft jouw toestemming in te trekken.
- Voor managementdoeleinden waaronder rapportages, het verzorgen van interne controles, bedrijfsveiligheid en het uitoefenen van audits en accountantscontrole verwerken wij de relevante gegevens van opdrachtgever, eigen medewerker en IT-professionals. Wij bewaren jouw gegevens 2 jaar.
- Met behulp van analyses en rapportages verbeteren wij continue onze dienstverlening. Wij rapporteren hier ook over naar klanten en opdrachtgevers. Wij proberen het gebruik van persoonsgegevens te vermijden. Indien wij toch gebruik moeten maken van persoonsgegevens dan zorgen wij ervoor dat wij zo min mogelijk gegevens gebruiken. Waar mogelijk anonimiseren en aggregeren wij de gegevens, zodat je niet herkend kan worden. Wij bewaren jouw gegevens 2 jaar.
- In het kader van het Loyaliteitsprogramma verwerken wij persoonsgegevens. Het doel van deze verwerking is om IT-professionals mee te nemen in ons loyaliteitssysteem. Wij bewaren deze gegevens voor zolang wij een relatie met je aangaan. Wij bewaren jouw persoonsgegevens tot wanneer jij aangeeft je toestemming in te trekken.
- Om jou een nog betere gebruikerservaring te bieden en om ons aanbod beter op jou af te stemmen, gebruiken wij jouw persoonsgegevens als jij daar toestemming voor geeft. Dit doen wij door middel van cookies en soortgelijke technologie. Meer hierover in ons cookie-beleid. Wij bewaren jouw gegevens 6 maanden.
Zodra je jouw gegevens achterlaat op onze website, of via een andere weg onze hulp inschakelt bij het vinden van een baan voor een verwerken wij de volgende gegevens:
Werving
- Wanneer je solliciteert op een functie creëren wij een profiel voor jou. In dit profiel worden alle relevante gegevens voor jouw sollicitatie opgeslagen. Op basis van jouw kennis en vaardigheden zullen wij een profiel samenstellen waarmee wij jouw sollicitatie kunnen beoordelen. Deze gegevens bewaren wij nog maximaal 4 weken zonder jouw toestemming en maximaal 1 jaar met jouw toestemming, om voor jou op zoek te gaan naar andere of gelijksoortige passende vacatures.
- Om een werknemers- of personeels-/bemiddelingsrelatie met je aan te gaan en te onderhouden en hiervoor de relevante administratie uit te voeren verzamelen wij persoonsgegevens. Wij bewaren jouw gegevens 2 jaar.
- Om je goed te kunnen ondersteunen bewaren wij persoonsgegevens zoals cv’s en gespreksverslagen. Deze gegevens worden niet gedeeld met jouw huidige of toekomstige opdrachtgever, zonder jouw toestemming. Wij bewaren jouw gegevens 1 jaar.
- Jouw persoonsgegevens worden gebruikt om jouw geschiktheid en beschikbaarheid te kunnen beoordelen in verband met bemiddeling naar tijdelijk werk, dan wel een opdracht. Hierbij maken wij gebruik van de gegevens die je met ons gedeeld hebt, eventuele testresultaten en referentiechecks. Wij bewaren jouw gegevens maximaal 1 jaar.
- Zodra je aan de slag gaat delen wij informatie over jou met de opdrachtgever, bijvoorbeeld om te zorgen dat er een toegangspas kan worden aangemaakt of de juiste maat werkkleding voor je klaarligt. Per opdrachtgever kan dit verschillen. Wij bewaren jouw gegevens 3 maanden.
Communicatie
- Als je een vraag stelt of een verzoek of klacht indient, kunnen wij jouw contactgegevens vragen voor het afhandelen van jouw vraag of klacht en om je eventueel later te benaderen met aanvullende informatie. Dit is ook het geval wanneer telefonisch, per e-mail, via sociale media of per post je contact met ons opneemt. Wij gebruiken deze persoonsgegevens alleen voor dit doel en jouw persoonsgegevens zijn alleen toegankelijk voor degenen binnen de organisatie die zich bezighouden met de afhandeling van jouw vraag of klacht. Wij bewaren jouw gegevens 1 maand.
- Wij gebruiken diverse ICT-middelen, zoals e-mail, om onderling en met jou te communiceren. Hiervan houden wij een geschiedenis bij voor zolang dit relevant is voor opvolging, verantwoording en beveiliging. Wij bewaren jouw gegevens 2 jaar.
- Voor juridische doeleinden gebruiken wij soms en in beperkte mate persoonsgegevens. Wij bewaren jouw gegevens 6 maanden.
Marketing
- Je kunt je aanmelden voor onze verschillende nieuwsbrieven. Zo blijf je op de hoogte van onze vacatures, acties en nieuws. Wij hebben algemene en gepersonaliseerde nieuwsbrieven. Wij bewaren jouw persoonsgegevens tot wanneer jij aangeeft jouw toestemming in te trekken.
- Voor managementdoeleinden waaronder rapportages, het verzorgen van interne controles, bedrijfsveiligheid en het uitoefenen van audits en accountantscontrole verwerken wij de relevante gegevens van opdrachtgever, eigen medewerker en IT-professionals. Wij bewaren jouw gegevens 2 jaar.
- Met behulp van analyses en rapportages verbeteren wij continue onze dienstverlening. Wij rapporteren hier ook over naar klanten en opdrachtgevers. Wij proberen het gebruik van persoonsgegevens te vermijden. Indien wij toch gebruik moeten maken van persoonsgegevens dan zorgen wij ervoor dat wij zo min mogelijk gegevens gebruiken. Waar mogelijk anonimiseren en aggregeren wij de gegevens, zodat je niet herkend kan worden. Wij bewaren jouw gegevens 2 jaar.
- In het kader van het Loyaliteitsprogramma verwerken wij persoonsgegevens. Het doel van deze verwerking is om IT-professionals mee te nemen in ons loyaliteitssysteem. Wij bewaren deze gegevens voor zolang wij een relatie met je aangaan. Wij bewaren jouw persoonsgegevens tot wanneer jij aangeeft je toestemming in te trekken.
- Om jou een nog betere gebruikerservaring te bieden en om ons aanbod beter op jou af te stemmen, gebruiken wij jouw persoonsgegevens als jij daar toestemming voor geeft. Dit doen wij door middel van cookies en soortgelijke technologie. Meer hierover in ons cookie-beleid. Wij bewaren jouw gegevens 6 maanden.
Veiligheid
- Wij zijn medeverantwoordelijk voor de veiligheid van jou, ons en al onze klanten. Wij beveiligen ter bescherming van onze werknemers, klanten en eigendommen onze gebouwen met camera's. Deze camera's zijn duidelijk zichtbaar geplaatst en bij betreding van één van onze gebouwen word je op de aanwezigheid van cameratoezicht geattendeerd. Wij bewaren jouw gegevens 4 weken.
Ik werk als ZZP’er
Wanneer je als ZZP'er een opdracht via ons hebt aangenomen verwerken wij persoonsgegevens. Bijvoorbeeld bij het opstellen van de factuur en het maken van jouw modelovereenkomst.
Administratie
- Wij delen jouw persoonsgegevens met opdrachtgever(s). Dit doen wij om te voldoen aan de "Wet allocatie arbeidskrachten door intermediairs". Wij hanteren een bewaartermijn van 7 jaar na einde dienstverband.
- Omdat je voor ons werkt slaan wij jouw persoonsgegevens op. Dit doen wij om contractuele afspraken na te komen. Als wij dit wettelijk verplicht zijn delen wij deze gegevens met overheidsinstanties. Wij hanteren een wettelijke bewaartermijn van 7 jaar na einde van jouw dienstverband.
- Voor onze financiële administratie en de controle en goedkeuring van facturen leggen wij persoonsgegevens vast. Wij bewaren jouw gegevens 5 jaar.
- Om jouw factuur uit te betalen houden wij een urenadministratie bij. Wij hanteren een wettelijke bewaartermijn van 7 jaar.
- Om je als ZZP'er in te kunnen zetten bij een opdrachtgever of eventueel via een tussenpartij, slaan wij een aantal relevante gegevens van je op. Als het nodig is voor jouw inzet, delen wij deze gegevens met een tussenpartij en/of opdrachtgever. Wij slaan jouw gegevens op tot 7 jaar na het einde van jouw contract.
Financieel
- Om jouw factuur uit te kunnen betalen, verwerken wij jouw factuur- en bankgegevens. Deze gegevens slaan wij 7 jaar op vanwege wettelijke verplichtingen.
- Om onze facturen te kunnen verantwoorden naar onze klanten en om te voldoen aan contractuele verplichtingen houden wij een urenadministratie bij. Wij gebruiken daarbij jouw persoonsgegevens. Wij hanteren een wettelijke bewaartermijn van 7 jaar.
Communicatie
- Als je een vraag stelt of een verzoek of klacht indient, kunnen wij jouw contactgegevens vragen voor het afhandelen van jouw vraag of klacht en om je eventueel later te benaderen met aanvullende informatie. Dit is ook het geval wanneer telefonisch, per e-mail, via sociale media of per post je contact met ons opneemt. Wij gebruiken deze persoonsgegevens alleen voor dit doel en jouw persoonsgegevens zijn alleen toegankelijk voor degenen binnen de organisatie die zich bezighouden met de afhandeling van jouw vraag of klacht. Wij bewaren jouw gegevens 1 maand.
- Wij gebruiken diverse ICT-middelen, zoals e-mail, om onderling en met jou te communiceren. Hiervan houden wij een geschiedenis bij voor zolang dit relevant is voor opvolging, verantwoording en beveiliging. Wij bewaren jouw gegevens 2 jaar.
- Voor juridische doeleinden gebruiken wij soms en in beperkte mate persoonsgegevens. Wij bewaren jouw gegevens 6 maanden.
Marketing
- Je kunt je aanmelden voor onze verschillende nieuwsbrieven. Zo blijf je op de hoogte van onze vacatures, acties en nieuws. Wij hebben algemene en gepersonaliseerde nieuwsbrieven. Wij bewaren jouw persoonsgegevens tot wanneer jij aangeeft jouw toestemming in te trekken.
- Voor managementdoeleinden waaronder rapportages, het verzorgen van interne controles, bedrijfsveiligheid en het uitoefenen van audits en accountantscontrole verwerken wij de relevante gegevens van opdrachtgever, eigen medewerker en IT-professionals. Wij bewaren jouw gegevens 2 jaar.
- Met behulp van analyses en rapportages verbeteren wij continue onze dienstverlening. Wij rapporteren hier ook over naar klanten en opdrachtgevers. Wij proberen het gebruik van persoonsgegevens te vermijden. Indien wij toch gebruik moeten maken van persoonsgegevens dan zorgen wij ervoor dat wij zo min mogelijk gegevens gebruiken. Waar mogelijk anonimiseren en aggregeren wij de gegevens, zodat je niet herkend kan worden. Wij bewaren jouw gegevens 2 jaar.
- In het kader van het Loyaliteitsprogramma verwerken wij persoonsgegevens. Het doel van deze verwerking is om IT-professionals mee te nemen in ons loyaliteitssysteem. Wij bewaren deze gegevens voor zolang wij een relatie met je aangaan. Wij bewaren jouw persoonsgegevens tot wanneer jij aangeeft jouw toestemming in te trekken.
- Om jou een nog betere gebruikerservaring te bieden en om ons aanbod beter op jou af te stemmen, gebruiken wij jouw persoonsgegevens als jij daar toestemming voor geeft. Dit doen wij door middel van cookies en soortgelijke technologie. Meer hierover in ons cookie-beleid. Wij bewaren jouw gegevens 6 maanden.
Veiligheid
- Wij zijn medeverantwoordelijk voor de veiligheid van jou, ons en al onze klanten. Wij beveiligen ter bescherming van onze werknemers, klanten en eigendommen onze gebouwen met camera's. Deze camera's zijn duidelijk zichtbaar geplaatst en bij betreding van één van onze gebouwen word je op de aanwezigheid van cameratoezicht geattendeerd. Wij bewaren jouw gegevens 4 weken.
Ik ben student
Wanneer je als student via ons een dag meeloopt of een training krijgt, verwerken wij jouw persoonsgegevens.
- In het kader van meeloopdagen bij klanten van iSense of bij iSense zelf, verzamelen wij jouw persoonsgegevens. Deze gegevens hebben wij nodig ter voorbereiding bij het bezoeken van onze klanten of om intern trainingen voor te bereiden. Wij bewaren deze gegevens 1 jaar.
- Als je een vraag stelt of een verzoek of klacht indient, kunnen wij jouw contactgegevens vragen voor het afhandelen van jouw vraag of klacht en om je eventueel later te benaderen met aanvullende informatie. Dit is ook het geval wanneer telefonisch, per e-mail, via sociale media of per post je contact met ons opneemt. Wij gebruiken deze persoonsgegevens alleen voor dit doel en jouw persoonsgegevens zijn alleen toegankelijk voor degenen binnen de organisatie die zich bezighouden met de afhandeling van jouw vraag of klacht. Wij bewaren deze gegevens 1 maand.
- Wij zijn medeverantwoordelijk voor de veiligheid van jou, ons en al onze klanten. Wij beveiligen ter bescherming van onze werknemers, klanten en eigendommen onze gebouwen met camera's. Deze camera's zijn duidelijk zichtbaar geplaatst en bij betreding van één van onze gebouwen word je op de aanwezigheid van cameratoezicht geattendeerd. Wij bewaren deze gegevens 4 weken.
Ik zoek werk als interne medewerker van iSense ICT Professionals
Zodra je jouw gegevens achterlaat op onze website of via een andere weg onze hulp inschakelt bij het vinden van een baan, verwerken wij de volgende gegevens:
- Wanneer je solliciteert op een functie creëren wij een profiel voor jou. In dit profiel worden alle relevante gegevens voor jouw sollicitatie opgeslagen. Op basis van jouw kennis en vaardigheden zullen wij een profiel samenstellen waarmee wij jouw sollicitatie kunnen beoordelen. Deze gegevens bewaren wij nog maximaal 1 jaar met jouw toestemming.
- Wanneer je wordt benaderd voor een functie, worden jouw persoonsgegevens opgeslagen. Wij gebruiken hiervoor jouw voor- en achternaam, mailadres en telefoonnummer. Op basis van de eerste gesprekken met jouw bepalen wij of wij een traject gaan opstarten. Wij bewaren deze gegevens maximaal 1 jaar met jouw toestemming.
- Wij verwerken jouw persoonsgegevens, waaronder assessment resultaten, om jou een passende functie of loopbaanbegeleiding binnen de organisatie aan te bieden. Afhankelijk van het doel bewaren wij deze gegevens zolang deze relevant zijn. Wij bewaren deze gegevens 2 jaar.
- Als je een vraag stelt of een verzoek of klacht indient, kunnen wij jouw contactgegevens vragen voor het afhandelen van jouw vraag of klacht en om je eventueel later te benaderen met aanvullende informatie. Dit is ook het geval wanneer telefonisch, per e-mail, via sociale media of per post je contact met ons opneemt. Wij gebruiken deze persoonsgegevens alleen voor dit doel en jouw persoonsgegevens zijn alleen toegankelijk voor degenen binnen de organisatie die zich bezighouden met de afhandeling van jouw vraag of klacht. Wij bewaren jouw gegevens 2 jaar.
- Om jou een nog betere gebruikerservaring te bieden en om ons aanbod beter op jou af te stemmen, gebruiken wij jouw persoonsgegevens als jij daar toestemming voor geeft. Dit doen wij door middel van cookies en soortgelijke technologie.
(Meer hierover in ons cookie-beleid). Wij bewaren jouw gegevens 6 maanden. - Wij zijn medeverantwoordelijk voor de veiligheid van jou, ons en al onze klanten. Wij beveiligen ter bescherming van onze werknemers, klanten en eigendommen onze gebouwen met camera's. Deze camera's zijn duidelijk zichtbaar geplaatst en bij betreding van één van onze gebouwen word je op de aanwezigheid van cameratoezicht geattendeerd. Wij bewaren jouw gegevens 4 weken.
Geautomatiseerde besluitvorming
Wij maken geen gebruik van processen waarin geautomatiseerde besluitvorming (inclusief profilering) plaatsvindt. Indien je van mening bent dat de wijze waarop deze besluitvorming tot stand komt nadelige gevolgen voor je heeft, neem dan contact op met iSense, via privacy@isense.nl. Het is immers nooit onze bedoeling om je op enige wijze onjuist te behandelen.
Toestemming
Heb je (uitdrukkelijke) toestemming verleend om jouw gegevens te mogen verwerken? Dan heb je het recht deze toestemming te allen tijde in te trekken. Let op: indien je jouw toestemming intrekt, blijven de eerdere verwerkingen van gegevens die wij gedaan hebben met jouw toestemming rechtmatig.
Wat zijn jouw rechten?
Je hebt het recht om:
- te weten welke persoonsgegevens wij van je vastgelegd hebben;
- je persoonsgegevens aan te laten passen of te laten verwijderen;
- een beperking aan te vragen op het verwerken van jouw persoonsgegevens;
- ons te vragen jouw persoonsgegevens aan een andere partij over te dragen;
- bezwaar te maken. Indien je bezwaar maakt tegen een verwerking van jouw persoonsgegevens die wij noodzakelijk achten om onze belangen te behartigen kan dit gevolgen hebben voor de wijze waarop wij onze dienstverlening uitvoeren;
- bezwaar te maken tegen de verwerking van jouw persoonsgegevens ten behoeve van direct marketing;
- niet onderworpen te worden aan een besluit gebaseerd op enkel geautomatiseerde verwerking (waaronder profilering) waaraan voor jou rechtsgevolgen zijn verbonden of grote impact op jou heeft;
- een klacht in te dienen bij de Autoriteit Persoonsgegevens (of een andere toezichthoudende autoriteit) over de wijze waarop wij omgaan met jouw persoonsgegevens.
- soonsgegevens (of een andere toezichthoudende autoriteit) over de wijze waarop wij omgaan met jouw persoonsgegevens.
Over het privacy statement
Wij kunnen het privacy statement wijzigen, bijvoorbeeld wanneer wij meer/andere persoonsgegevens van jou gaan verwerken of wanneer wij daartoe verplicht zijn op grond van privacy wet- en regelgeving. Wij adviseren je om regelmatig kennis te nemen van wijzigingen. Eerdere versies van het privacy statement kun je altijd opvragen.
Deze versie is gemaakt op 19-10-2020.
Heb je een vraag of verzoek?
Heb je een vraag over de veiligheid van jouw persoonsgegevens of wil je een verzoek doen? Neem dan contact op met iSense via privacy@isense.nl of via 0182-692020.
Functionaris voor Gegevensbescherming (DPO)
Naast onze eigen medewerkers welke zich bezig houden met het waarborgen van het zorgvuldig en veilig omgaan met gegevens kan je ook direct contact opnemen met onze Functionaris voor Gegevensbescherming (DPO), van onze moederorganisatie, de ManpowerGroup.
Naam :
Mark Appelman
E-mailadres :
dpo@manpowergroup.nl
Postadres :
ManpowerGroup Nederland
ter attentie van de Functionaris voor de Gegevensbescherming
Diemerhof 16
1112XN Diemen
Datalek melden
Denk je dat je een zwakke plek in een van onze websites of systemen hebt gevonden? Of is er inbreuk gedaan op de beveiliging van persoonsgegevens? Neem dan contact op met het privacy-team via privacy@isense.nl of via 0182-692020. Wij vragen je deze informatie niet verder te verspreiden en er mede zorg voor te dragen dat de impact voor betrokkenen zo klein mogelijk blijft.